Poslednjih godina sektor putovanja i turizma je bio pod pritiskom modernizacije i digitalizacije svog poslovanja i ponuda. Sa usponom digitalnih kompanija, kao što su Airbnb i Uber, tradicionalni igrači na putovanjima bili su primorani da preispitaju svoje poslovanje i usvoje digitalna rešenja, procese i tehnologije kako bi ostali relevantni i konkurentni. Ovaj pomak ka digitalnom se često naziva digitalna transformacija (DX) i čak može pomoći u razvoju održivijeg otiska u industriji.
Digitalna transformacija menja način na koji ljudi putuju. Konkretno, došlo je do porasta digitalnog turizma, definisanog kao „upotreba digitalnih tehnologija za poboljšanje iskustva turista i posetilaca“.
Jedan od primera digitalnog turizma je i upotreba mobilnih aplikacija koje pomažu ljudima da se kreću kroz svoje destinacije. Google mape su jedna od najpopularnijih aplikacija za navigaciju, ali i mnoge druge specifične aplikacije se mogu koristiti za pronalaženje atrakcija, restorana i drugih turističkih resursa.
Još jedan primer digitalnog turizma je korišćenje društvenih medija za razmenu iskustava sa putovanja. Putnici često koriste heštagove kao što su #travelgram i #wanderlust kako bi podelili fotografije i video zapise sa svojih putovanja. Neke destinacije čak koriste društvene medije da se bolje plasiraju – na primer, grad Las Vegas ima svoj Instagram nalog sa preko dva miliona pratilaca.
Neke od najznačajnijih promena kada je u pitanju digitalna transformacija turizma, a koje možemo očekivati u budućnosti uključuju:
- Nastavak prelaska sa oflajn na onlajn prodaju i marketing
- Povećanje personalizacije
- Korišćenje analitike podataka za poboljšanje korisničkog iskustva
- Usvajanje novih tehnologija, kao što su blockchain, AR (Augmented Reality) i VR (Virtual Reality)
Digitalna transformacija turističke industrije je neizbežna. Ona je već počela i nastavlja da se razvija brzim tempom. Turističke kompanije moraju biti aktivnije u usvajanju novih digitalnih inovacija i procesa kako bi ostale „u igri“. U suprotnom rizikuju da ih konkurenti „progutaju“.
Digitalna transformacija može izgledati zastrašujuće, ali zapravo ne mora biti. Preduzimajući stvari korak po korak, možete preći na digitalni poslovni model. Ako vam je potrebna pomoć, mnoge agencije za digitalni marketing su specijalizovane za industriju putovanja i mogu vam pomoći na vašem putu digitalne transformacije.
Budućnost putovanja
Digitalna transformacija će nastaviti da preoblikuje turističku industriju u godinama koje dolaze. Neki od najvažnijih trendova na koje treba obratiti pažnju su:
- Nastavak rasta digitalnog turizma
- Sve veća upotreba analitike podataka
- Usvajanje blockchain tehnologije
- Rast omnikanalne prodaje i marketinga
Šta sve ovo znači za budućnost putovanja? Teško je reći sa sigurnošću. Ali jedno je sigurno – digitalna transformacija je tu da ostane, menjajući način na koji putujemo. Kritičnije pitanje je kako će digitalna transformacija uticati na industriju putovanja u digitalnoj eri.
Izvor: Digital Adoption
Naslovna fotografija: Andrea Piacquadio, Pexels