Ukoliko imate utisak da se putovanja osvetnički vraćaju, u pravu ste. Vazdušni saobraćaj je na globalnom nivou dostigao oko 70% nivoa od pre pandemije, što je impresivno s obzirom da su još uvek postojala pojedina kadrovska i operativna ograničenja, a da ne pominjemo zatvorene granice na nekim destinacijama.
Iako smo oduševljeni činjenicom da se sve polako vratilo u normalu i da se turizam fino oporavlja, ipak su na neki način putovanja u 2022. godini izgledala haotično. Nedostatak automobila za iznajmljivanje, prepune evropske prestonice i visoke cene avionskih karata predstavljali su samo početak. Da li će putovanja u 2023. godini biti isto tako preplavljujuća?
Pogledajte koje trendove u industriji putovanja možete očekivati u tekućoj godini
Putovanja su i dalje prioritet
Inflacija pogađa sve, ali ne u tolikoj meri da ikoga odvrati od turističkih planova. Američka fondacija za putovanja predviđa povećanje putnih troškova 2023. godine u poređenju sa 2022. godinom (ili 2019. po tom pitanju).
To znači da kao putnik i dalje možete očekivati kompletno pune letove i mnogo drugih posetilaca na popularnim destinacijama. Možda će biti teže pronaći ponude dok potražnja ostaje velika, međutim još uvek postoje načini da se uštedi na putovanjima u 2023. godini.
Luskuzna putovanja su tu da ostanu
Istraživanje koje je Booking sproveo su pokazala da je skoro polovina (49%) njegovih ispitanika izabrala da će verovatno potrošiti više na sledeće putovanje kako bi nadoknadila izgubljeno vreme. Možda je još upečatljivije to što je 43% ispitanika spremno da uloži sve, što se tiče troškova. Posebno su mlađi putnici ti koji imaju nameru da se novčano razmeću. Expedia studija otkriva da 80% ispitanika između 18. i 34. godine su spremni da plate kako bi unapredili svoje iskustvo.
Hoteli srednjeg ranga redukuju standardnu ponudu tako što ukidaju pogodnosti doručka i usluge održavanja domaćinstva, zbog čega pravi luksuzni hoteli još više dolaze do izražaja. Isto tako, avio-kompanije, rent-a-car kompanije i atrakcije mogu ostati bez dovoljno zaposlenih, što znači da ćete morati dodatno da platite za udobno i prijatno iskustvo.
Valutna arbitraža postavlja nova odredišta na mapu
Američki dolar je jači nego što je bio ranije, zbog čega međunarodna putovanja izgledaju posebno privlačna. Od početka decembra 2022. godine, dolar i evro su skoro 1 prema 1, a kursevi valuta mnogih drugih popularnih destinacija su takođe povoljni. Putnici već godinama idu u zemlje sa nižim standardom kako bi dobili više za svoj novac, ali odjednom, nisu samo Vijetnam i Kolumbija one destinacije koje deluju pristupačno. Skoro svuda je tako.
Domaći turizam
Iako međunarodna putovanja mogu izgledati pristupačna, realnost je da će mnogi putnici ostati u svojoj državi. Na primer, što se tiče SAD, Expedia istraživanje otkriva da 59% ispitanika planira da putuje unutar SAD-a, bilo umesto ili i pored putovanja u inostranstvo.
Putnici ponovo planiraju unapred
Kada je reč o rezervacijama unapred, putnicima je konačno prijatno da unapred odrade ceo taj proces. Sa prethodno promenenljivim pravilima i ograničenjima, često je imalo smisla čekati do poslednjeg trenutka da se izvrši rezervacija, umesto suočavanja sa različitim razočarenjima i trzavicama i prilagođavanja novim pravilima. Sada je stabilnost opet relativno uobičajena.
„Tiha“ putovanja omogućavaju radnicima na daljinu da lagano isprobaju digitalni nomadizam
Digitalni nomadizam je dobijao na snazi i pre nego što je rad na daljinu postao uobičajen. Međutim, za neke pojedince, potpuni digitalni nomadizam je isuviše eksteman. Upravo zbog toga, „tiha“ putovanja imaju potencijal da budu najnoviji trend putovanja u 2023. godini. Radnici na daljinu se pakuju i odlaze negde na novu lokaciju na ograničen vremenski period, na nedelju ili dve umesto na celu godinu, a da to ne kažu ni svom poslodavcu. Zatim se uloguju, odrade posao i ostave malo vremena za istraživanje.
Tradicionalni objekti privlače radnike na daljinu tako što nude popuste na produženi boravak. Ostale pogodnosti uključuju bazene, barove i fitnes centre na licu mesta kako bi maksimalno iskoristili svoj radni odmor.
Bez obzira gde i kako putujete, iskustva su ta koja su najbitnija
Dani kada se na odmorima samo odmaralo i opuštalo su iza nas. Skoro svi putnici žele da provedu bar deo svog putovanja upražnjavajući nove ili jedinstvene aktivnosti, pokazuje GetYourGuide istraživanje. U stvari, 90% ispitanika želi da doživi destinaciju „kao lokalac“, a dve trećine ispitanika koji pripadaju milenijumskoj generaciji posebno razmatra da li je u pitanju autentično iskustvo. Iako zvuči kao da svi jure isti cilj, postoji stotinu različitih pristupa za učenje o kulturi ili isprobavanje nečeg novog.
Ostavite po strani svoj telefon i Top 10 listu i budite spremni da se spontano uputite u istraživanja u vlastitoj realizaciji.
Odgovorno putovanje
Kada eliminišete jaz između lokalnog stanovništva i vas kao putnika i uspostavite ljudske konekcije, vaš uticaj kao putnika je očigledniji. Istraživanje Virtuoso je pokazalo da klijenti žele da imaju koristi od lokalnog stanovništva i privrede i, u skladu sa tim, spremni su da plate više.
Ekološki održivo putovanje, koje je je progresivno privlačilo pažnju nekoliko godina zaredom, je podjedanko važno za mnoge putnike. U istom Virtuoso istraživanju, 70% ispitanika je istaklo da održivo putovanje poboljšava njihovo iskustvo.
Becky Pokora
Izvor: Forbes Advisor
Foto: SplitShire, Pixabay