Tehnološki napredak primorava mnoge kompanije da se bore za poziciju vodećih kada su u pitanju trendovi koji se odnose na putovanja. Tehnologija putovanja je našla svoju primenu kod mnogih, počevši od tradicionalnih i online turističkih agencija, turoperatora, kompanija za međugradski prevoz, onih za iznajmljivanje vozila, pa sve do krajnjih korisnika.
Provajderi turističkih rešenja imaju stručnjake za istraživanje i razvoj koji dizajniraju, razvijaju i održavaju kompleksne informacione sisteme, pristupajući stotinama hiljada korisnika.
Tehnologija u sektoru putovanja napreduje zajedno sa 5G tehnologijom koja obećava mnogo brže otpremanje i preuzimanje podataka, veću pokrivenost i stabilnije konekcije, otvarajući niz mogućnosti u pogledu tehnologije.
Tehnologije primenjene na putovanja
Big Data
Jedna od najefikasnijih upotreba Big Datae je u povezanosti sa upravljanjem prihodima, tehnikom za određivanje cena, upravljanjem rezervacijama i zatvaranjem prodaje, što ja čini odličnim saveznikom u maksimiziranju finansijskih rezultata turističkih kompanija.
Virtuelna realnost
VR vam omogućava da posetite bilo koje mesto na svetu bez potrebe da putujete. Ovo može biti veoma korisno pri odabiru hotela jer fotografije ponekad nisu pouzdane. Očekuje se da će tržište virtuelne realnosti dostići 814 milijardi dolara do 2025. godine, tako da ova tehnologija ima veliki potencijal za primenu i u turističkom sektoru.
Geolokacija i proširena stvarnost
Geolokacija može biti korisna za pružanje različitih usluga gostima kada su u hotelu jer će biti moguće imati uvid u to kada se oni nalaze u objektima.
U međuvremenu, proširena stvarnost bi mogla biti korisna za prevođenje znakova koji su napisani na jeziku koji putnik ne razume.
Chatbotovi
Chatbotovi rade posao ljudi. Ovakvi alati su već u funkciji na portalima za rezervaciju avio karata i smeštaja, sa ciljem da pojednostave i ubrzaju korisničko iskustvo zahvaljujući robotskom asistentu.
Cloud Computing
Omogućava malim i srednjim preduzećima u sektoru turizma da imaju veću fleksibilnost skladištenja, usklađenost sa bezbednosnim standardima, generisanje izveštaja, unos i otpremanje podataka, obezbeđuje usklađenost, upravljanje dokumentacijom, kao i veću integraciju i povezanost za korisnike.
Prediktivna analitika
Takva tehnologija omogućava menadžerima putovanja da prate letove i rezervacije kako bi pronašli one po najpovoljnijim cenama, putem veštačke inteligencije, a da pritom čovek ne mora ništa da preduzima.
Kako tehnologija predstavlja neizbežnu budućnost čovečanstva, možemo uočiti veliki potencijal u svim onim koje se pojavljuju danas. Naravno, primenjene u industriji važnoj kao što je to turistička.
Karla Garcia Gil
Izvor: BBVA
Foto: Reto Scheiwiller, Pixabay