• O Turizmariumu
  • Uslovi korišćenja
  • Kontakt
info@turizmarium.ogledalo.rs
*Turizmarium
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano
No Result
View All Result
  • EnglishEnglish
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano
No Result
View All Result
*Turizmarium
No Result
View All Result

Indija i jugoistočna Azija kao prvi izbor u modernom lancu snabdevanja

Nina Kovačević by Nina Kovačević
21 фебруара, 2023
in Analize
0
Share on FacebookShare on Twitter

Statističari kažu da će ove godine Indija preteći Kinu i postati najmnogoljudnija zemlja na svetu. Ne samo da se broj stanovnika u Kini smanjio u 2022., već su i ekonomski pokazatelji najgori u poslednjih 50 godina.

Danas je „Plan B“ postao neophodan korak u razvoju strategije poslovanja svakog biznisa. Više nego ikad u istoriji svetske ekonomije, preispituju se „sigurna“ poslovna rešenja i najmoćnija tržišta.

Pre nekoliko godina verovatno ne biste poverovali da će se proizvodnja i trgovina sa Kinom dovesti u pitanje, ipak upravo to se i dogodilo. Usled brojnih otežavajućih faktora koje je pandemija donela za međunarodnu trgovinu, ali i svetsku proizvodnju, globalni proizvođači i mali trgovci otpočeli su svoju potragu za alternativama, a u istoj posebno se izdvojio Savez država jugoistočne Azije (ASEAN) i Indija.

Ova regija nije nikakvo novo otkriće, jer već decenijama na deklaracijama proizvoda čitate „Proizvedeno u Vijetnamu, Tajlandu, Kambodži…“, ali je činjenica da su sada i oni koji nisu skloni promenama postali otvoreni za ovakve alternative.

Po proizvodnji odeće i tekstila iz tog regiona prednjače Vijetnam, Mjanmar, Kambodža, Indonezija. Centri za industriju obuće su Vijetnam, Kambodža, Indija i Indonezija. Tajland se ističe po proizvodnji IT opreme, a Singapur po računarima, solarnim diodama, bezbednosnoj opremi, telefonskim centralama… Kambodža, Indonezija, Malezija, Mjanmar i Vijetnam takođe su značajni po nafti i derivatima. Indonezija beleži izuzetne rezultate u proizvodnji elektronskih mašina, vozila, računara, proizvoda od gume… Spisak se nastavlja i više je nego očigledno da će ovaj region postati “ljuti rival” tržištu Kine.

Indija je posebno atraktivna za izvoz rafinisane nafte, dragulja, plemenitih metala, tehnike i mašina, organskih hemikalija, vozila, farmaceutskih proizvoda, čelika, gvožđa, bakra, pamuka i kože. Koliko je Indija atraktivna za saradnju sa Srbijom, govori podatak da je u periodu januar – maj 2022. godine Srbija u Indiju izvezla robu vrednosti 8,21 miliona evra, dok je uvoz iz Indije bio 107,71 miliona evra, te je ukupna robna razmena iznosila 115.92 miliona evra.

Ali kakvi su logistički izazovi kada je reč o dopremanju robe do Srbije?

„Transport iz Indije ili jugoistočne Azije nije ništa više komplikovan od drugih trasa. Naprotiv, veliki broj naših klijenata koji su donedavno uvozili robu iz Kine, preorjentisali su se na ovo tržište. Praksa je pokazala da su roba, a i transport u nekim situacijama povoljniji čak i od Kine“, kaže Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja logističke kompanije cargo-partner.

Barijere koje su ranije sprečavale ASEAN i Indiju da pariraju Kini, polako odlaze u zaborav. Vladajući organi ulažu velike napore u ekonomski razvoj posebno kada je reč o infrastrukturi, pravnim sistemima i razvoju međunarodnih saradnji.

„Verujemo da i logističke kompanije dodatno podupiru ovaj trend. Mi u cargo-partneru se postavljamo kao konsultanti prema našim klijentima, te vrlo često inicijativa za unapređenje njihovog poslovanja dolazi od nas. Ohrabrujemo ih da se upuste u nove poslovne izazove i izaberu alternativna tržišta. Kada je reč o transportu robe od Indo – ASEAN do Evrope imamo izuzetnu pokrivenost, redovne nedeljne polaske, brzu, sigurnu i pouzdanu uslugu. Širom Azije imamo više od 1000 zaposlenih u preko 40 kancelarija, kao i razvijenu mrežu pažljivo odabranih partnera, provajdera i kompletnu logistiku“, dodaje Nebojša.

Da li će alternativna tržišta jugoistočne Azije iskoristiti priliku da postanu vodeće za izvoz robe iz ovog dela sveta, ostaje nam da saznamo u budućnosti.

Foto: Alexandre Gonçalves da Rocha, Pixabay

Tags: Indijajugoistočna Azijalanac snabdevanjaposlovanjetransport
Previous Post

Zapadni Balkan: Stručnjaci i predstavnici nevladinih organizacija pozivaju na uključivanje novih reka u Emerald mrežu

Next Post

Tehnologija putovanja – sektor sa puno potencijala

Nina Kovačević

Nina Kovačević

Related Posts

Mastercard Ekonomski institut objavio trendove turističke industrije za 2023: Kina se otvara, iskustva preovladavaju, a poslovna putovanja se vraćaju
Analize

Mastercard Ekonomski institut objavio trendove turističke industrije za 2023: Kina se otvara, iskustva preovladavaju, a poslovna putovanja se vraćaju

19 маја, 2023
Evo šta možete očekivati od putovanja u 2023. godini: trendovi i predviđanja
Analize

Evo šta možete očekivati od putovanja u 2023. godini: trendovi i predviđanja

14 марта, 2023
Tehnologija putovanja – sektor sa puno potencijala
Analize

Tehnologija putovanja – sektor sa puno potencijala

27 фебруара, 2023
Industrija putovanja i turizma u potpunosti se oporavlja na nivo pre COVID-19 pandemije?
Analize

Industrija putovanja i turizma u potpunosti se oporavlja na nivo pre COVID-19 pandemije?

4 октобра, 2022
GFI Software i Zebra Systems: Studija slučajaMotor Yacht Lotus
Analize

GFI Software i Zebra Systems: Studija slučaja
Motor Yacht Lotus

26 априла, 2022
Upravljanje rizikom za kompanije koje se bave realizacijom turističkih aktivnosti
Analize

Upravljanje rizikom za kompanije koje se bave realizacijom turističkih aktivnosti

8 фебруара, 2022
Next Post
Tehnologija putovanja – sektor sa puno potencijala

Tehnologija putovanja – sektor sa puno potencijala

TouchMenu – inovativna aplikacija u svetu ugostiteljstva!

TouchMenu – inovativna aplikacija u svetu ugostiteljstva!

25 маја, 2023
Mastercard Ekonomski institut objavio trendove turističke industrije za 2023: Kina se otvara, iskustva preovladavaju, a poslovna putovanja se vraćaju

Mastercard Ekonomski institut objavio trendove turističke industrije za 2023: Kina se otvara, iskustva preovladavaju, a poslovna putovanja se vraćaju

19 маја, 2023
Vežbe u pauzi od posla

Vežbe u pauzi od posla

24 априла, 2023

Kalendar događaja

Today
Пон
Уто
Сре
Чет
Пет
Суб
Нед
п
у
с
ч
п
с
н
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
*Turizmarium

© 2020

Navigate Site

  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano

Follow Us

No Result
View All Result
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano

© 2020

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In