Hotelski gosti mogu sebi da priušte da spavaju, ali industrija ugostiteljstva ne. Međutim, Mews Systems se ne bi složio sa tim.
Kompanija za upravljanje imovinom koja svoje poslovanje zasniva na cloudu neće imati mira dok svaki hotel širom sveta ne bude poslovao u uglađenom maniru pet zvezdica i fokusira se na transformaciju hotela i hostela automatizacijom njihovog poslovanja.
Ovo rešenje je osmislio Richard Valtr 2012. godine u Češkoj uviđajući da gosti u 21. veku mogu da budu usluženi od strane inovativnog mobile-first cloud okruženja.
Ričardova kreativna iskra je bljesnula kada je gradio hotel u centru Praga osmišljen da funkcioniše bez recepcije.
„Činilo mi se potpuno logičnim da online sistem bude iskorišćen za kreiranje nesmetanog instant check-in procesa u hotelima, baš kao što to možete primetiti u drugim objektima, poput aerodroma. Uočio sam probleme kod hotelskih servisa koje je bilo potrebno rešiti. Mnogi hoteli i dalje rade na starim, zastarelim sistemima koji su nezgodni i teško ih je integrisati. Prirodno, iz toga je iznikla ideja o izgradnji proširenog sistema upravljanja imovinom na cloudu i nakon toga se više nikad nisam osvrtao.“
Disrupcija industrije spavanja
Nakon što je prepoznao ogromnu priliku da uzdrma hotelsku industriju i transformiše korisnička iskustva, Richard je želeo da proširi svoj tim i poslovanje. Viziju je opisao svom prijatelju Matthijs Welleu, koji je već bio uspešan u pomenutoj industriji. Inspirisan idejom, Matthijs se pridružio Richardu na njegovom putu, a onda su postali i partneri na projektu vezanom za nagrađivani Emblem hotel u njihovom rodnom gradu Pragu 2013. godine.
Kao njihov prvi klijent, hotel Emblem je brzo uočio benefite Mews technologije, tako da su njegove sveukupne poslovne operacije postale mnogo usklađenije.
„Uspeli smo da sastavimo talentovani tim kodera sa praškog Instituta za matematiku i fiziku pri Karlovom univerzitetu. Pre svega su to bili Jan Široký, sada CTO kompanije, i Jiří Helmich, rukovodilac proizvoda, objasnio je Richard. „Tokom kratkog vremenskog perioda, pre samog lansiranja na tržište, tim je uspeo da izgradi i reši neke od najtežih izazova upravljanja imovinom, kao što su, na primer, spori i neefikasni šalteri za check-in.
Ostvarili smo veliki uspeh sarađujući sa Emblem hotelom, i pre nego što smo se i nadali bili smo preplavljeni demo zahtevima od strane drugih kompanija širom Češke. Zaista smo pronašli prazan prostor na tržištu. Naš proizvod je pristupačan, lako se integriše sa postojećim sistemima, ima online check-in sistem koji je u potpunosti optimizovan za mobilni i integrisane procedure plaćanja.
Mi takođe dozvoljavamo gostima da se direktno povežu sa osobljem uz pomoć svojih uređaja kako bi imali koristi od usluga u real-time korisničkom servisu. Čvrsto verujemo da je to način na koji će svi hoteli i hosteli, koji zaista žele da obezbede najbolje iskustvo za klijente, poslovati u budućnosti.“
Provera tehnologije
Rešenje Mews Systemsa je hostovano na Microsoft Azureu. Oni su 2013. godine bili deo Microsoftovog programa koji je pružao podršku i besplatne licence za Microsoft proizvode određenim start-upovima.
Microsoft je tokom tri godine pružao Mews Systemsu zdravu količinu Azure kredita kako bi uspeo da skalira svoje rešenje, a da, pritom, ne mora da se žrtvuje zbog novonastale funkcionalnosti.
„Rad na Azureu je za nas bio izuzetno koristan“, rekao je Richard. „Softverska infrastruktura našeg hotela je izgrađena kako bi podržala otvorenu mrežu aplikacija, omogućavajući hotelijerima da u potpunosti obnove i modernizuju iskustva svojih gostiju“.
Lokalni Microsoftov tim u Pragu je imao ključnu ulogu u predstavljanju Mews Systemsa stručnjacima za brojne tehnologije, kao i u iznošenju problema koji bi eskalirali direktno inženjerskom timu Azurea kada bi Mews Systems otkrio internu grešku.
„Ono što je naša tehnologija kreirala za vlasnike hotela je neverovatan izvor analitike i podataka sa prediktivnim mogućnostima, kao, na primer, sposobnost da se upravlja popunjenošću u realnom vremenu i da se strateški prilagode cene na osnovu sezonalnosti i događaja. Što sa tiče gostiju hotela, oni dobijaju nesmetan check-in proces i besprekornu interakciju sa hotelskim osobljem“, naveo je dalje Richard.
Štaviše, kroz ’navigator’ funkciju, aplikacija može da posluži kao mapa grada za turiste koji se kreću kroz novu sredinu i sve to na lokalnom jeziku gosta!“
Napredovanje bez rezervacija
Danas Mews Systems, sa sedištem u Amsterdamu, ima preko 260 zaposlenih. On unosi revoluciju u industriju ugostiteljstva u više od 47 zemalja na pet kontinenata i uskoro bi trebalo da otvori nove kancelarije. Širi se neverovatnom brzinom i čak je, krajem avgusta, dobio sredstva u iznosu od 33 miliona dolara u seriji B finansiranja od Battery Venturesa, kompanije za globalno investiranje u tehnologiju.
„Preko 1000 objekata, od hotela do hostela i kampova, koriste Mews Systems za pristup svetu aplikacija i automatizacije bez starih frustracija“, navodi Richard. „Imamo sjajan tim ljudi i još bolju korporativnu kulturu. Naravno, uvek moramo da osiguramo da koristimo najbolju tehnologiju. Azure obezbeđuje da se naša cloud mreža i dalje širi i nastavlja da optimizuje korisnička iskustva po još višim standardima.“
Mews Systems je možda već od hotela načinio prave rajeve bez papira, ali izgleda da će to predstavljati samo početak za ovu kompaniju.
Izvor: Microsoft News Center Europe