• O Turizmariumu
  • Uslovi korišćenja
  • Kontakt
info@turizmarium.ogledalo.rs
*Turizmarium
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano
No Result
View All Result
  • EnglishEnglish
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano
No Result
View All Result
*Turizmarium
No Result
View All Result

Kako će Ciljevi održivog razvoja unaprediti poslovanje

Nina Kovačević by Nina Kovačević
14 јуна, 2019
in Održivi razvoj
0
Share on FacebookShare on Twitter

Ciljevi održivog razvoja (Sustainable Development Goals – SDGs), poznati i kao Globalni ciljevi, predstavljaju univerzalni poziv na akciju za okončanje siromaštva, zaštitu planete i obezbeđivanje da svi ljudi uživaju u miru i prosperitetu.

Ovih 17 ciljeva zasnovano je na uspesima Milenijumskih ciljeva razvoja, (Millennium Development Goals), istovremeno uključujući nove oblasti, kao što su klimatske promene, ekonomska nejednakost, inovacije, održiva potrošnja, mir i pravda, među prioritete. Ciljevi su međusobno povezani – često ključ uspeha jednog uključuje rešavanje problema koji su uobičajenije povezani sa drugim. 

Postizanje SDG-a zahteva partnerstvo vlada, privatnog sektora, civilnog društva i građana, kako bi se osiguralo da budućim generacijama ostavimo bolju planetu. 

Međutim, kada je reč o poslovanju, Ciljevi održivog razvoja mogu doneti i niz benefita kompanijama. Upravo na to ukazuju Lidija Gordon, direktorka odseka za analitiku i uvide u agenciji Imagination, i Oru Mohiuddin, menadžerka istraživanja u IDC-u, u koatorskom tekstu objavljenom na blogu Euromonitor Internationala, poznatog svetskog nezavisnog ponuđača strateških istraživanja tržišta.

Autorke primećuju da se preduzeća obavezuju na inicijative održivosti jer shvataju koristi od toga, uključujući sticanje lojalnosti korisnika, kao i veće poverenje investitora. One konstatuju da ono što je počelo kao jednostavna korporativna društvena odgovornost sada postaje integralni deo ključnih kompanijskih strategija. 

Održivost nudi širok spektar poslovnih mogućnosti, uključujući područje za disruptivne inovacije i pokretanje novih tržišta, veću produktivnost, širi pul talenata, veću dostupnost korisnika, stabilniji ekosistem koji pruža veću šansu za nesmetano poslovanje, troškovnu prednost, jaču konkurentnost, lojalnost brendu i poverenje korisnika.

Ciljevi održivog razvoja (SDGs) (Slika 1 – Izvor: Euromonitor International)

Poslovne mogućnosti

Usklađivanje sa ovim Ciljevima održivog razvoja stvara brojne mogućnosti za poslovanje. Autorke posebno ističu sledeće:

  • Kreiranje novih proizvoda, usluga ili kategorija kroz poboljšanje inovacija (SDG 9). Ovo je posebno moćno u kombinaciji sa drugim ciljevima održivog razvoja, na primer, inovacija za zadovoljavanje potražnje za odgovornim proizvodima (SDG 12).
  • Povećanje baze korisnika targetiranjem većeg broja ciljeva održivog razvoja, od eliminacije siromaštva (SDG 1), preko dobrog zdravlja (SDG 3), smanjenja nejednakosti (SDG 10), do mira i pravde (SDG 16).
  • Postizanje uštede troškova i povećanje profita redukcijom otpada (SDG 12) ili prelazak na zeleniju energiju kako bi se uhvatili u koštac sa klimatskim promenama (SDG 13).
  • Privlačenje i zadržavanje talenata kroz realizaciju rodne ravnopravnosti (SDG 5) i obezbeđivanje dobrih poslova (SDG 8).
  • Izgradnja kvalifikovane radne snage promovisanjem kvalitetne edukacije (SDG 4).
  • Formiranje čvršćih odnosa sa dobavljačima i partnerima kroz rad sa njima na ciljevima održivog razvoja, uključujući rodnu ravnopravnost (SDG 5) i obezbeđivanje dobrih poslova (SDG 8).

Operativni izazovi

Iscrpljivanje prirodnih resursa pre nego što oni budu nadopunjeni može poremetiti, a u ekstremnim slučajevima i zaustaviti proces proizvodnje zbog ograničenih zaliha. Autorke ovde apostrofiraju neke od posebnih izazova. Jedan od njih je svakako sprečiti potencijalno iscrpljivanje prirodnih resursa. Degradacija životne sredine, gde se obnovljivi prirodni resursi više ne mogu sami regulisati, velika je pretnja za kompanije, jer je izvesno da će to poremetiti ili čak zaustaviti proizvodnju u budućnosti i dovesti do nestabilnosti cena robe. Već ima dokaza koji ilustruju ovaj fenomen, a prema EU postoji 20 ključnih sirovina sa visokim rizikom od nedostatka snabdevanja. Neke od njih uključuju berilijum, hrom, indijum, magnezijum i platinu, zahtevajući odgovornu potrošnju i proizvodnju (SDG 12 and 13). Izazov je i izbeći štetne posledice klimatskih promena.Klimatske promene povećavaju učestalost prirodnih katastrofa, a one su skupe za preduzeća, ponovo povećavajući potrebu za akcijom koja može umanjiti pritisak na okolinu i prirodne resurse (SDG 12 and 13). Kao izazov navedeno je i pridržavanje zakona koje donesu vlade. Naime, jedna od ključnih vladinih uloga u ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja jeste razvoj delotvornog regulatornog okruženja. Nepoštovanje propisa može dovesti do novčanih kazni i drugih regulatornih mera, uključujući gubitak dozvola za rad. 

Svi ciljevi, ne samo neki

Mnoge kompanije, uključujući Google i Nestle, obavezuju se na inkorporiranje SDG-a u svoj poslovni razvoj. Prema istraživanju PwC-a, 71% kompanija počelo je da preduzima mere kako bi se uskladile sa Ciljevima održivog razvoja, ali još uvek postoje praznine koje treba rešiti da bi se ispunio rok. Način da se pomogne ispunjenju ovog roka autorke vide upravo u procesu usklađivanja kompanijskog funkcionisanja sa Ciljevima održivog razvoja. “Ovo treba da se proširi u upravne odbore kako bi se obezbedilo da se kompanijski strateški pravci usmeravaju u skladu sa SDG-ovima”, navode one. No, problem je što kompanije imaju tendenciju da izaberu one ciljeve održivog razvoja koje mogu lako da ispune ili one koji ih manje koštaju. A, sveukupno gledano, važno je da kompanije ocenjuju svoje performanse u odnosu na sve SDG-ove.

Izvor: GM Business & Lifestyle

Tags: ciljevi održivog razvojaklimatske promeneodrživa potrošnjaodrživi razvojposlovanje
Previous Post

Privredna komora Vojvodine nagradila najbolje u ugostiteljskoj i turističkoj delatnosti AP Vojvodine za 2018. godinu

Next Post

Saradnja muzeja Luvr i HTC VIVE Arts na VR postavci – Mona Liza u virtuelnom prostoru

Nina Kovačević

Nina Kovačević

Related Posts

Epson i WWF započinju trogodišnje partnerstvo za oporavak i obnovu šuma
Održivi razvoj

Epson i WWF započinju trogodišnje partnerstvo za oporavak i obnovu šuma

7 марта, 2023
Zapadni Balkan: Stručnjaci i predstavnici nevladinih organizacija pozivaju na uključivanje novih reka u Emerald mrežu
Održivi razvoj

Zapadni Balkan: Stručnjaci i predstavnici nevladinih organizacija pozivaju na uključivanje novih reka u Emerald mrežu

13 фебруара, 2023
Schneider Electric poziva na veće napore u ubrzavanju energetske tranzicije i rešavanju energetske krize: dekarbonizacija i efikasnost su ključne
Održivi razvoj

Schneider Electric poziva na veće napore u ubrzavanju energetske tranzicije i rešavanju energetske krize: dekarbonizacija i efikasnost su ključne

24 јануара, 2023
Novo Deloitte-ovo istraživanje otkriva da je većina organizacija povećala ulaganja u održivost tokom prošle godine usred globalne neizvesnosti
Održivi razvoj

Novo Deloitte-ovo istraživanje otkriva da je većina organizacija povećala ulaganja u održivost tokom prošle godine usred globalne neizvesnosti

18 јануара, 2023
Top 5 izazova energetskog sektora u 2023. godini
Održivi razvoj

Top 5 izazova energetskog sektora u 2023. godini

28 децембра, 2022
Od plemenske vatre do prozjumera: Kako ćemo u budućnosti ponovo da proizvodimo energiju za sopstvene potrebe?
Održivi razvoj

Od plemenske vatre do prozjumera: Kako ćemo u budućnosti ponovo da proizvodimo energiju za sopstvene potrebe?

30 септембра, 2022
Next Post
Saradnja muzeja Luvr i HTC VIVE Arts na VR postavci – Mona Liza u virtuelnom prostoru

Saradnja muzeja Luvr i HTC VIVE Arts na VR postavci – Mona Liza u virtuelnom prostoru

Оставите одговор Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Uspon digitalnog turizma

Uspon digitalnog turizma

15 марта, 2023
Evo šta možete očekivati od putovanja u 2023. godini: trendovi i predviđanja

Evo šta možete očekivati od putovanja u 2023. godini: trendovi i predviđanja

14 марта, 2023
Epson i WWF započinju trogodišnje partnerstvo za oporavak i obnovu šuma

Epson i WWF započinju trogodišnje partnerstvo za oporavak i obnovu šuma

7 марта, 2023

Kalendar događaja

Today
Пон
Уто
Сре
Чет
Пет
Суб
Нед
п
у
с
ч
п
с
н
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
*Turizmarium

© 2020

Navigate Site

  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano

Follow Us

No Result
View All Result
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
  • Događaji
  • Odabrano

© 2020

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In