U sredu, 12. maja 2021. godine održan je SMART TOURISM Meet Up – 3. virtuelni susreti o turizmu. Godinu dana nakon prve online turističke konferencije u Hrvatskoj, koja je u vreme lock-down-a privukla veliki interes čitave turističke zajednice i pokazala važnost komunikacije u turizmu, renomirani turistički stručnjaci su ponovo razmenili informacije, iskustva i preporuke o poslovanju u ovom aktuelnom i izazovnom Covid periodu.
„Svaka kriza, problem i opasnost donosi i priliku za unapređenje. Jednostavno, tera nas na redizajn razmišljanja, funkcionisanja i poslovanja i provocira nova rešenja. Komunikacija je najbolji put za traženje efikasnih rešenja i zbog toga smo danas raspravljali o kriznom upravljanju, Covid putovanjima i promenama u navikama turista, izvrsnosti u poslovanju, novim oblicima marketinga, hibridnim eventima, digitalizaciji i novim tehnologijama i drugim danas aktuelnim temama o kojima moramo učiti u realnom vremenu s obzirom da se promene događaju upravo sada“, istakla je Ivana Kolar, organizatorka susreta.
Konferenciju je otvorila gđa. Nikolina Brnjac, ministarka turizma i sporta i poručila: „Pandemija je promenila sliku turizma i prouzrokovala mnoštvo problema, ali nam je dala i priliku za bržu transformaciju, refokusiranje, redefinisanje proizvoda, produžetak sezone i novu snagu. Kroz novu strategiju turizma imamo priliku za zaokret prema održivom, otpornijem i sigurnijem poslovanju, kao i razvoju posebnih oblika turizma i manje razvijenih turističkih krajeva, posebno kontinentalne Hrvatske. Susreti turističkih profesionalaca, poput ovoga, i te kako doprinose uspehu hrvatskog turizma u budućnosti“, rekla je ministarka Brnjac.
Jan de Jong, holandski preduzetnik u Hrvatskoj, dao je pregled koraka, ali i rezultata „smart“ inicijative o uvođenju dozvole boravka za digitalne nomade u Hrvatskoj, pokrenute upravo na prvom izdanju Smart konferencije. Ipak, ono što je ključno, kaže Jan, je ne posustati pred preprekama, već aktivno učestvovati u menjanju uslova poslovanja. Njegov poslovni put u RH potvrđuje da je svaki izazov zaista i prilika.
„Vreme straha je iza nas, sada smo u sigurnijem razdoblju, znamo da se stvari menjaju i treba da ih sledimo, kao i da usvajamo nova znanja. Moraćemo pronaći upravljačku snagu i prostor za to jer nas situacija tera na nove korake i na sinergiju, poput spajanja javnog i privatnog i povezivanje različitih subjekata. Puno se govori o različitim trendovima, ali najvažniji je da se putovati mora, ljudi to jedva čekaju. Činjenica je da će se to odvijati malo sporije, ali ljudi će putovati. Na nama je sada hoćemo li stvoriti novu vrednost ili napraviti sami sebi štetu ne budemo li fleksibilni“, rekao je Kristian Šustar, direktor razvoja Uniline TC.
U 3. virtuelnim susretima o turizmu učestvovali su još i Peter Hopwood, stručnjak za javni i virtuelni nastup, Natalia Krešić Lončar, konsultantkinja u turizmu i blogerka, Saša Muminović, predsednik SLO CRO Poslovnog kluba, Damjana Domanovac, direktorka sajma PLACE2GO, Andrea Zavorović, direktorka Eupro consulting, Mary Ann Dizdar, stručnjak za HR i strategijsko planiranje, Nedo Pinezić, suvlasnik Dantes, Jadranka Gojtanić, savetnica za turističke projekte, Petar Majstrović, direktor Best Practice, Ivan Rendulić, direktor RexRea, Damir Knežević, direktor Hoteza Adria, Danira Orešić, direktorka Light komunikacije i Martina Šepić, direktorka WebPower Adria. Panele je moderirao neponovljivi Frano Riđan.
„Novo normalno donelo je nove teme, ali i nove ljude – ovaj projekt nastao je iz potrebe nas kao organizatora da čujemo i naučimo što nam donosi to novo vreme i pripremimo se za još bolje i efikasnije poslovanje“, poručila je suorganizatorka Leila Krešić-Jurić.
Suorganizator eventa je SLO CRO Poslovni klub, glavni pokrovitelj je Ministarstvo turizma i sporta, a strateški partner Hrvatska turistička zajednica. Medijski partner je Turizmoteka, a glavni sponzori Hoteza, Controlcomm, Terme Tuhelj i Hyper.
Saša Muminović, direktor SLO-CRO Poslovnog kluba, naglasio je kako su Hrvatska i Slovenija jedna drugoj po značaju treći spoljnotrgovinski partner. Ulazak u projekat eventa i konferencije na „smart“ platformi, ali i uživo, je važan jer omogućava neposrednu razmenu postojećih znanja i iskustava, što je preduslov za uspeh čitave destinacije.
Smart Tourism Meet Up je predstavio Smart Tourism Live Experience, inovativni model edukacija, networkinga i eventa uživo, kojim organizatori žele da turističke profesionalce i sve one koji žele da nauče više o turizmu izvuku iz kancelarije, iz virtuelnog sveta i vrate susrete uživo kako bismo bili u prilici da se srećemo, upoznajemo, družimo i učimo zajedno uživo, umesto samo preko webinara i virtuelnih platformi.
Smart Tourism Live Experience su jednodnevne radionice o aktuelnim temama i globalnim trendovima o kojima je važno razgovarati, o njima učiti i raspravljati – nova znanja, susreti, rasprava sa nekoliko predavača i na kraju Smart Networking Party. Radionice će biti organizovane u manjim grupama poštujući epidemiološke uslove, ali dovoljno velikim da se učesnici osećaju kao na eventu i druže uživo. Edukacije će voditi stručnjaci iz prakse od kojih je većina učestvovala i u Smart Tourism susretima.
Autorke i organizatorke eventa su profesionalci sa dugogodišnjim iskustvom u turizmu i organizatorke prepoznatljivih stručnih skupova i konferencija – Ivana Kolar, direktorka Julius Rose i organizatorka međunarodne konferencije „Može li hrvatski turizam 365?“ i Leila Krešić-Jurić, direktorka HTI Partner i organizatorka HTI Conference & Expo i European HTI Summit Brussels, dok su 3. Smart virtuelni susreti o turizmu i Smart Tourism Live Experience njihovi najnoviji zajednički projekti.
Više od 600 registrovanihanih polaznika na ovom 3. eventu afirmisalo je Smart Tourism Meet Up kao inicijativu koja okuplja sve koji žele da čuju praktične i pozitivne primere od strane kolega iz struke. I učesnici su vrlo raznovrsni: 22% predstavlja hotele i smeštajne kapacitete, 12% putničke agencije, 10% sistem turističkih zajednica, a čak preko 20% polaznika dolazi iz ostalih delatnosti koji nisu turizam. Okupljanje različitih turističkih aktera je upravo i bio cilj eventa, ali i novih edukacija uživo – Smart Tourism Live Experience.
Snimak konferencije možete pogledati na sledećem linku.