Ova aplikacija je pobedničko rešenje 24-časovnog online takmičenja održanog na Matematičkom fakultetu
Studenti ETF-a, Pavle Šoškić, Nikola Maksić, Marko Skakun i Đorđe Marjanović, članovi tima Tarabići, pobednici su prvog hakatona koji je održan u organizaciji Studentske unije matematičara “SUMA“, koja deluje pri Matematičkom fakultetu u Beogradu. Oni su za samo 24 sata, koristeći trenutne vrednosti zagađenja i aktuelne meteo podatke koji dolaze iz lokalnih mernih stanica, napravili aplikaciju koja predviđa zagađenje vazduha i do 10 dana i time osvojili nagradu od 100.000 dinara i plaćenu praksu u kompaniji Endava. Na ovogodišnjem hakatonu učestvovalo je 10 timova sa pet tehničkih fakulteta.
Tema hakatona u središte stavlja aktuelan problem zagađenosti vazduha, a studenti su imali zadatak da svojim rešenjima omoguće predviđanja vrednosti njegovog kvaliteta na osnovu meteoroloških i pojedinih izvedenih parametara. Takmičari su prezentovali nove, zanimljive i originalne softvere koji mogu pomoći da se ovaj višegodišnji problem popravi.
„Zadatak je bio vrlo zanimljiv i izazovan i dozvolio nam je da rešenje predstavimo na svoj način i budemo kreativni. Svi timovi koji su učestvovali su se odlično pokazali. Dvadeset četiri časa neprekidnog programiranja nikako nije lako i ponosan sam na svoj tim koji je uspeo da održi fokus sve vreme. Počastvovani smo time da smo pozvani da učestvujemo na SUMA hakatonu, koji je bio odlično organizovan, a posebno zadovoljstvo nam je što smo uspeli da pobedimo uprkos jakoj konkurenciji“, izjavio je Pavle Šoškić, kapiten pobedničkog tima.
Drugo mesto i nagrada od 60.000 dinara pripala je timu „Crveno pivo“ koji čine studenti Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu i Prirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu, dok su trećeplasirani „Flamungosi“ studenti Matematičkog fakulteta u Beogradu osvojili nagradu od 40.000 dinara.
„Ponosan sam na uspešno organizovano takmičenje i inovativna rešenja takmičara. Posebno mi je drago jer je tema takmičenja bila usmerena ka rešavanju problema zagađenja vazduha u Srbiji i nadam se da će ideje takmičara naći primenu u praksi. Zahvalio bih se kolegama na uloženom trudu u organizaciji događaja i pozivam sve ljubitelje matematike i programiranja da prate naš rad i da se prijave sledeće godine“, izjavio je Stefan Durlević, predsednik Studentske unije matematičara „SUMA“.
Samostalnost u pripremi podataka za izradu rešenja, tehnička pripremeljenost timova, model i kompletnost projekta koji pokazuje realnu primenu i svrsishodnost modela bili su glavni kriterijumi za ocenjivanje. O najboljim rešenjima odluku su doneli članovi stručnog žirija u sastavu: docent Nina Radojičić Matić i asistent Nikola Ajzenhamer, predstavnici Matematičkog fakulteta, Katedra za računarstvo i informatike, Dalibor Lazarević, Lead Data Consultant i Vladimir Došen, Data Consultant ispred kompanije Endava, glavnog partnera projekta, te Mihailo Vlajković, član organizacionog tima SUMA i student 4. godine Matematičkog fakulteta, smer Informatika.
„Tokom prezentacije rešenja od strane timova, imali smo prilike da prisustvujemo pravoj eksploziji ideja i zaključaka i zaista su svi učesnici bili sjajni. Ne postoje drastične razlike, bodovali su se detalji i upravo su te nijanse dovele Tarabiće do finalne ocene. Ono što je bitno, svi su pružili takozvani „dokaz koncepta“ koji je jako bitan za klijenta i, kada bismo mi bili na klijentskoj strani, definitivno bismo uzeli njihova rešenja. Drago nam je što ćemo i u narednom periodu, kroz program plaćene prakse u Endavi, što je jedna od nagrada, ponovo sarađivati sa pobedničkim timom“, zaključio je Vladimir Došen, Data Consultant ispred kompanije Endava.
Na SUMA hakaton prijavilo se više od 200 učesnika raspoređenih u 61 tim, da bi se nakon kvalifikacione faze došlo do 10 najboljih. Cilj takmičenja bio je da poveže studente širom Srbije i omogući im da testiraju svoje veštine i znanja, te steknu veliko iskustvo koje ističe programere u budućem usavršavanju i napretku u karijeri. Takmičenje je realizovano zahvaljujući značajnoj podršci IT kompanija koje posluju na domaćem tržištu – Endave, Microsofta, Ubisofta i Sedecoma, kao i brojnih naturalnih partnera projekta.