Popularna istraživačka emisija Inside Edition je nedavno otkrila da nekoliko kultnih njujorških hotela nije čišćeno između smena gostiju uprkos rigoroznim instrukcijama da se tako postupa. Ova vest je navela kompaniju End of Tenancy Cleaning da ispita 1 894 Britanaca o njihovim navikama po pitanju čišćenja, najprljavijim stvarima koje su pronalazili u hotelskim sobama i o tome šta bi oni uradili pre nego što se smeste u hotel.
Britanci su rangirali 10 stvari koje su smatrali „najprljavijim“ u hotelskoj sobi:
- posteljina 92%
- čaše i šolje 88%
- daljinski upravljači 87%
- prekidači za svetlo 84%
- telefonski uređaji 71%
- tapacirane stolice/sofe 63%
- dekorativni jastuci/ćebad 55%
- prozori i prozorski sims 45%
- zavese 22%
- tepisi 19%
Istraživanje kompanije End of Tenancy Cleaning dalje otkriva da njih 42% čisti hotelsku sobu pre nego što krene da je koristi.
Po dolasku u hotelsku sobu, Britanci tvrde da proveravaju čistoću sledećih pet stvari:
- posteljina 87%
- čaše i šolje 72%
- daljinski upravljači 65%
- telefonski uređaji 57%
- prekidači za svetlo 49%
Istraživanje takođe pokazuje i koliko vremena Britanci provode u čišćenju hotelske sobe pre nego što krenu sa njenom upotrebom: 46% njih potroši pola sata, 21% potroši najmanje sat vremena, dok 13% potroši više od jednog sata.
End of Tenancy Cleaning je takođe ispitala da li oni koji čiste svoje hotelske sobe sa sobom nose i vlastiti pribor za čišćenje. Dvadeset devet posto njih je imalo potvrdan odgovor, dok je 13% reklo da pribor traži od hotela.
Istraživanje je pokazalo i koja su to najčešća sredstva koja gosti hotela nose sa sobom:
- vlažne maramice 58%
- izbeljivač ili dezinfikator (sanitajzer) 51%
- mirisni sprej ili sveće 33%
- vlastitu čašu ili šolju 26%
- vlastitu posteljinu i peškire 14%
„Čistoća je oduvek važila za najbitniji deo dobre korisničke usluge, zapravo, to je uslov za njihovo zadržavanje, kao i privlačenje novih gostiju u hotel. Kada odete na odmor, vaša hotelska soba i njeni sadržaji postaju drugi dom. I vreme nakon prvog naleta korona virusa se puno ne razlikuje. Sada, više nego ikada ranije, putnici će obraćati pažnju na komentare prethodnih gostiju i pravila hotela kako bi bili sigurni da hotel koji su odabrali zadovoljava najviše standarde čistoće i higijene kako bi se osećali bezbedno prilikom boravka. Ukoliko to ne bude slučaj, posao hotelijera će biti na udaru, jer kada se jednom preispita faktor čistoće, veoma je teško povratiti pređašnji ugled. Sasvim je jasno da Britanci nastoje da ipak prvo pregledaju svoju hotelsku sobu čak i ako veruju da je ona prethodno očišćena po najvišim standardima. Činjenica da je više od polovine njih spremno da to učini samo dodatno ukazuje na značaj temeljno očišćenih soba hotela pre nego što gosti stignu, a na taj način je moguće izbeći i potencijalne žalbe i pitanja koja se odnose na kompenzaciju ukoliko standardi ne budu ispunjeni“, prokomentarisao je Ivan Ivanov, generalni direktor kompanije End of Tenancy Cleaning, koja takođe pruža i usluge čišćenja u vreme pojave korona virusa.