Druga stručna virtuelna konferencija o turizmu u regiji, Meetup: Smart tourism 5.0. još jednom je okupila vrhunske stručnjake iz regije i sveta kako bi podstakla promišljanja i rasprave o aktuelnim turističkim trendovima i novim modelima poslovanja nakon višemesečnog perioda bez putovanja.
„Ono što sigurno znamo je da turisti žele da putuju i znamo što je njihovo najveće očekivanje – mogućnost da pouzdano planiraju i sigurno provedu svoj odmor, nedaleko od svog doma. Ključno pitanje konferencije bilo je može li čitava Regija u ovom trenutku postati idealna destinacija za ovogodišnji odmor u Evropi, barem za tržišta u krugu od otprilike 500 km. Izjave i iskustva učesnika konferencije, ali i strani mediji, upravo to i potvrđuju“, istakla je organizatorka konferencije Ivana Kolar.
„Premda je event industrija najviše pogođena ovom krizom i čini se da će još dugo biti na kolenima, neosporna je činjenica da su se organizatori dešavanja prvi pokrenuli i prilagodili „novom normalnom“. I ovi turistički susreti samo potvrđuju da će upravo eventi rapidno uvesti sektor turizma u moderno, novo društvo 5.0. Ipak, bez obzira na to, svi željno i nostalgično prizivaju povratak „face to face“ susreta“, zaključila je Kolar.
Ovi susreti su inicijalno zamišljeni kao konferencija za okupljanje event brendova i turističkih profesionalaca iz Hrvatske, ali zbog odličnog odziva na prvu konferenciju, koja je ostvarila gotovo 1.300 prijava, a 15% od toga bilo je iz drugih država, drugo izdanje je preraslo u regionalno. Ovog su se puta učesnicima, uz hrvatske organizatore, predstavili i vrhunski brendovi i njihovi partneri iz EU – ESPA/Evropsko udruženje banja, inovativni sajam poslovnih evenata Conventa iz Slovenije i konferencija Apriori turizam iz BiH.
Najnovije turističke informacije predstavio je direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić, istaknuvši da je Hrvatska spremna za turizam. „Odlična epidemiološka situacija, usvojeni protokoli i uputstva za odvijanje turizma, kao i fokusirana promocija na ključnim emitivnim tržištima omogućili su nam postepeno otvaranje granica još u maju, odnosno ranije pokretanje turističkih procesa u odnosu na nama konkurentne zemlje čime smo Hrvatsku na brojnim tržištima pozicionirali kao sigurnu i poželjnu turističku destinaciju. Takođe, uprkos globalnoj pandemiji i zahtevnim tržišnim okolnostima uspešno smo osnažili nacionalni turistički brend, pa se tako Hrvatska sada u svetskim okvirima nalazi među top 20 turističkih destinacija, dok smo na evropskom nivou ušli među top 10 turističkih destinacija. U tom ćemo smeru nastaviti naše delovanje i u sklopu novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma koji će sadržati strateški okvir i smer promocije hrvatskog turizma“. Naglasio je kako će ključnu ulogu u daljem razvoju imati održivi turizam, dok je turističkim akterima poručio kako je u ovim okolnostima ključno zadržavanje kvalitete usluge.
Svoje viđenje trenutnog stanja u turizmu i predviđanja budućnosti ovog sektora, predstavila je Maja Pak, direktorka Slovenačke turističke organizacije: „Situacija u turizmu je izuzetno teška, s obzirom da smo suočeni sa drastičnim ograničenjima putovanja, kao nikada do sada, no postepeno ublažavanje restrikcija ovih dana daje nam određeni optimizam. Verujem da će mere podrške, prilagođavanje ponude i marketing pomoći industriji da se oporavi i da će turizam iz ove krize izaći još održiviji i otporniji. Sada je vreme za daljnju nadogradnju održivosti i kvaliteta. U skladu sa tim, srećna sam što je Slovenija ovih dana dobila prve restorane sa Michelinovim zvezdicama, što je velika motivacija na putu oporavka turizma. Važno je i ojačati upravljanje destinacijama, unaprediti upravljanje turističkim procesima i uvesti nove tehnologije koje će to sve podržati, kao i redefinisati pokazatelje uspešnosti u turizmu, koji moraju biti još više usmereni ka održivosti.“
„Kriza je pomogla da se o BH turizmu misli na duge staze kao i da se planira unapređenje i digitalizacija poslovanja da bi se spremno dočekala naredna turistička sezona.“, zaključak je voditeljke panel diskusije Josipe Terzić – Rezić, osnivača konferencije Apriori turizam BH.
„Korona epidemija je značajno uticala na industriju događaja. Ne samo da smo stajali skoro tri meseca, već je nepoznanica i hoćemo li moći da organizujemo evente u narednom periodu i koliko velike. Svi planiramo da se eventi planirani za ovo proleće odlože za ili ovu jesen ili sledeću godinu. U budućnosti ćemo morati da, pored live evenata, planiramo i one koji će biti virtuelni i hibridni. Naravno da će se i marketing posle korona epidemije promeniti, jer su se i potrebe organizatora i učesnika konferencija promenile. Nakon organizacije poslovne berze Conventa, koja udružuje regiju Jugoistočne Evrope već dvanaest godina zaredom, vidimo da je u ovo vreme regija dobila novo značenje. Tako će Conventa postati još važniji marketinški alat MICE industrije naše regije.“ rekao je Miha Kovačič, jedan od organizatora Conventa Exhibition.
Kako se refokusirati u „novom normalnom“ učesnike je savetovala Patricia Diesel, lifestyle trener i autorka Keep It Simple Now iz SAD-a, a predstavili su se i brojni drugi stručnjaci iz regije i EU: Csilla Mezösi, direktorka ESPA-e/Mađarska, Siyka Katsarova, potpredsednica ESPA-e /Bugarska, Miha Kovačić i Gorazd Čad, suosnivači Convente/Slovenija, Igor Kovačević, direktor Kongresnog biroa Turističke organizacije Srbije, Josipa Terzić-Rezić, direktorka konferencije Apriori turizam/BiH, Ivan Jurilj, direktor Ureda za Evropske integracije Vlade ŽZH/BiH, Ognjen Bagatin, inicijator Preduzetničkog Mindseta, Andrea Škerlj, organizatorka HOW Festivala, Adriano Požarić, direktor konferencije Internet Adria, Adem Braco Suljić, direktor samita MEETEX, Ingrid Badurina Danielsson, direktorka festivala Taste the Mediterranean, Damjana Domanovac, direktorka sajma PLACE2GO, Leila Krešić Jurić, direktorka HTI konferencije, Ivana Kolar, direktorka konferencije Može li turizam 365? i projekta SMART TOURISM 5.0 i drugi. Partner i suorganizator događaja bio je SLO-CRO Poslovni klub.
Snimak virtuelne konferencije biće trajno dostupan na YouTube kanalu Smart tourism 5.0.
Više informacija na: https://smarttourism.live/