Mogućnosti IBM Watsona za otključavanje prethodno nedostupnih podataka
Travelport, vodeća komercijalna platforma za putovanja, i njen strateški tehnološki partner IBM su u avgustu ove godine predstavili IBM Travel Manager, prvu industrijsku AI platformu dizajniranu da pomogne preduzećima u upravljanju troškovima za korporativna putovanja.
Isporučena putem IBM Clouda, platforma koristi mogućnosti IBM Watsona kako bi na pametan način pratila, upravljala, predviđala i analizirala troškove putovanja na jednom mestu sa ciljem da fundamentalno promeni način na koji kompanije upravljaju svojim programima putovanja i iste optimizuju.
Sa godišnjom globalnom potrošnjom koja se odnosi na poslovna putovanja i za koju se procenjuje da je dostigla rekordnih 1,2 triliona ove godine ( što je predvidela i Globalna asocijacija za poslovna putovanja – Global Business Travel Association), menadžeri korporativnih putovanja nastavljaju da iznalaze nove načine za smanjenje troškova.
Da bi preduzeća stekla potpunu sliku o obrascima vezanim za putovanja, menadžer putovanja (travel manager) će možda morati da „pretura“ po silosima podataka turističkih agencija, kartica, rashodnih sistema i dobavljača radi end-to-end vidljivosti potrošnje i usklađenosti svih potkategorija putovanja, ali to se obično sprovodi u istorijskom pregledu, a ne u realnom vremenu.
Novu platformu karakteriše napredna veštačka inteligencija, a omogućava kognitivno računarstvo, prediktivnu analizu podataka koja koristi „šta ako“ tipove scenarija i integrisane podatke o putovanjima i troškovima kako bi se pomoglo timovima za upravljanje putovanjima, menadžerima nabavke, poslovnim jedinicama, departmanima za finansijske i ljudske resurse da optimizuju svoje programe putovanja, kontrolišu potrošnju i poboljšaju iskustvo krajnjih korisnika (putnika).
IBM Travel Manager pruža korisnicima kompletan, objedinjeni pristup prethodno uskladištenim podacima koji se onda, kada se kombinuju sa podacima o putovanju iz globalnog distributivnog sistema Travelporta (GDS), koriste za kreiranje prediktivnih analiza u realnom vremenu dajući preporuke kako prilagođavanja u obrascima ponašanja koje se odnosi na bukiranje putovanja mogu pozitivno da utiču na kompanijski budžet za putovanja.
„IBM Travel Manager sa podacima Travelporta se razlikuje od svakog tradicionalnog rešenja za izveštavanje o potrošnji vezanoj za putovanja koje je trenutno moguće pribaviti od travel management kompanija, dobavljača, alata za korporativne rezervacije ili drugih trećih strana“, navela je Fiona Shanley, glavna osoba zadužena za klijente i marketinške aktivnosti u Travelportu. „Dok ostala rešenja omogućavaju samo fragmentiranu istorijsku sliku, IBM Travel Manager kombinuje i normalizuje podatke iz svih ključnih izvora, pružajući snažnije uvide i upoređivanja u odnosu na sva ostala rešenja za izveštavanje.“
„IBM i Travelport koriste moć AI-a kako bi otključali prethodno nedostupne uvide iz više internih i eksternih izvora podataka. Menadžeri putovanja mogu da iskoriste ove informacije kako bi proaktivno upravljali unapređenim pregovorima sa dobavljačima putem real time i holističkih podataka, omogućili vlasnicima budžeta da razumeju i menjaju obrasce potrošnje, kao i da poboljšaju monitoring usklađenosti sa politikom putovanja“, rekla je Elizabeth Pollock, IBM-ov Industry Client Leader za Putovanja i Transport.
IBM Travel Manager karakteriše interaktivan i intuitivan dashboard koji nudi end-to-end vidljivost putnih troškova, mogućnost kreiranja upozorenja i obaveštenja, prediktivne i unapred definisane analize trenda potrošnje i razumevanje prirodnog jezika za analizu tekstova i otkrivanje uvida iz strukturiranih i nestrukturiranih podataka. Očekuje se da će proizvod biti komercijalno dostupan kupcima posredstvom i IBM-a i Travelporta.
Izvor: IBM News Room