Kako izgleda organizovanje velikih i malih konferencija od strane IDC-a, vodeće svetske kompanije za istraživanje tržišta, konsalting i organizovanje dešavanja iz oblasti IT-a i telekomunikacija, koji su to parametri koji se najviše uvažavaju prilikom odabira lokacije za održavanje istih, kakav je kvalitet ponude naših hotela u odnosu na one u regionu i na čemu bi još trebalo da se poradi kako bi se naša zemlja afirmisala kao značajna kongresna destinacija saznali smo od Nevene Conić, regionalnog menadžera za Adriatic regiju kompanije IDC.
IDC je vodeća svetska kompanija za istraživanje tržišta, konsalting i organizovanje dešavanja kada je u pitanju oblast IT-a i telekomunikacija. Kako izgleda pripremanje velikih konferencija u organizaciji vaše kompanije?
Uvek dinamično. Iako smo u tome profesionalci, iako se držimo planova i projekta, ipak su poslednje dve sedmice uvek pune aktivnosti, užurbane. Naše konferencije se u IT industriji razlikuju od drugih najviše po tome što mi sve radimo lično, sami – nema agencije, spoljnih ljudi, šminke. Mi smo tu, naši delegati i partneri su tu. Tokom konferencije, svi zajedno smo tim. Trudimo se da sve učesnike uključimo, da se svi osete kao deo naše priče. Takođe, mi nemamo puno delegata – okupljamo društvo malo, ali odabrano. Cilj nam je da napravimo zajednicu i da se saradnja nastavi i van samog trajanja konferencije.
S obzirom da su hoteli i takozvani event prostori ono na šta najviše obraćate pažnju prilikom odabira lokacije za vaš događaj, da li ste zadovoljni njihovim ponudama, tj. da li uspevaju da zadovolje vaše poslovne potrebe?
Tokom poslednje 3,5 godine, zaista sam posetila puno hotela u regionu u pokušaju da nađem pravu konfiguraciju koja odgovara specifično nama. Mogu reći da su Radisson Blu Resort u Dubrovniku, Hotel Slovenija u Portorožu i Hilton u Beogradu, potpuno ispunili uslove koji nama odgovaraju. To su poslovni, moderni hoteli, sa besprekornom tehnološkom podrškom i uigranim timom. Vrlo je važno da budu fleksibilni i da mogu da nam udovolje, jer su naše potrebe za konfiguracijom upotrebnog prostora zaista specifične. Gore pomenuti hoteli su to zaista i uspeli.
Imajući u vidu da iza vas lično leži zaista impozantno iskustvo u organizovanju konferencija različitog tipa, koji kriterijum prilikom odabira nekog hotela ili prostora za održavanje konferencija ističete kao najbitniji?
Pre svega – fleksibilnost i posvećenost account managera koji se nama bavi, zatim uigranost tima „na terenu“, odgovarajući kapaciteti za noćenja, konfiguracija sale za konferencije (mogućnost da se prilagodi potrebama), kao i tehnološki kapaciteti (oprema, brzina i dostupnost interneta).
Iz ugla korisnika usluga, šta smatrate da nedostaje hotelima na našem tržištu i na šta bi trebalo da obrate više pažnje?
Mislim da ima dosta hotela u Beogradu koji nude odlične konferencijske kapacitete: Hilton, Crowne Plaza, Hyatt Regency. Možda je problem sledeći: kada izađete iz Beograda izbor se svodi na hotel Izvor u Aranđelovcu. Mi jednu od naše dve regionalne konferencije pravimo u Istri – volela bih da postoji infrastruktura i kapaciteti koji bi nam dozvolili da napravimo takvu konferenciju negde u Srbiji.
S obzirom da je IDC kompanija organizator brojnih skupova u celoj Adriatic regiji, kakva su vam iskustva sa hotelima u okolnim zemljama? Možete li ih uporediti sa onima u Srbiji?
Poslovni hoteli, koji su sagrađeni tako da je fokus na MICE ponudi, su svuda slični: razlika je možda samo u tome gde je hotel sagrađen i kakve „građevinske“ prepreke ih sprečavaju da udovolje željama posetilaca. Rekla bih da u regionu ima jednake ponude u glavnim gradovima i van njih – pri čemu infrastruktura ovih zemalja omogućava brzo i bezbedno putovanje do različitih destinacija. Za razliku od toga, Srbija je svedena mahom na Beograd. Što se tiče nivoa usluge, kvaliteta ponude i izvedbe – tu zaista nema razlike, svi su oni veliki profesionalci.
Opet, iz vaših dosadašnjih iskustava, kada je u pitanju kongresni turizam u našoj zemlji, koliko je Srbija daleko od nekih naprednijih zemalja i na čemu bi u tom smislu trebalo još da se poradi?
Deluje da se ponavljam ? ali, lepo bi bilo da se malo decentralizuje ponuda. Da se neke lepe prirodne destinacije koje imamo pretvore u centre kongresnog turizma. Ako uzmete da poredite Beograd, Zagreb, Ljubljanu, Beč i Prag – razlike nema. Ali ako poredite zemlje čiji su to glavni gradovi, to je druga priča.
Šta od konferencija pripremate u narednom periodu?
Imaćemo u Beogradu Adriatic Security Summit u Hiltonu 8. i 9. aprila i od 13. do 15. oktobra u Istri CIO Summit 19. Između toga imamo nekoliko manjih događanja zatvorenog tipa.
I za kraj, kada su u pitanju vaša putovanja privatnog karaktera, kakav tip smeštaja preferirate i šta vam je najbitnije prilikom odabira istog?
Kada privatno putujem najviše volim obične gradske hotele – praktične, čiste, sa dobrom lokacijom i opcijama za šetnju, obilaske, kvalitetnu hranu u blizini. Ako pričamo o letnjem odmoru, odgovaraju mi hoteli ili apartmani na lokaciji što bližoj plaži. Suštinski – čistoća i dobar položaj su za mene dovoljni – nisam komplikovan putnik. Na primer, od bližih destinacija volim hotel Slon u Ljubljani… to je za mene mera kvaliteta i prijatnosti.
Razgovor vodila: Nina Kovačević