McKinsey je prošle godine anketirao više od 5,000 ljudi iz Kine, Nemačke, Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE), Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država, koji su u protekle dve godine imali barem jedno putovanje radi odmora. Anketa je pokazala da su današnji putnici prvenstveno mlađe generacije poput milenijalaca i pripadnika generacije Z, koji su sve više zainteresovani za putovanja i troše veći deo svojih prihoda na to. Oni su skloni putovanjima u inostranstvo, dok starije generacije preferiraju domaće destinacije.
Evo šest ključnih tačaka iz rezultata pomenute ankete:
Putovanje je glavni prioritet, posebno za mlađe generacije. Šezdeset šest procenata anketiranih putnika je reklo da su sada više zainteresovani za putovanja nego pre pandemije COVID-19. Milenijalci i pripadnici generacije Z putuju više i troše veći deo svojih prihoda na putovanja nego starije generacije.
Mlađi putnici su željni putovanja u inostranstvo. Pripadnici generacije Z i milenijalci koji su odgovorili na anketu planiraju gotovo jednaki broj međunarodnih i domaćih putovanja u 2024. godini. Starije generacije planiraju da putuju dvostruko više unutar zemlje.
Baby boomeri su spremni da troše ako vide vrednost. Baby boomeri i dalje čine 20 procenata ukupne potrošnje na putovanja. Spremni su da troše na udobnosti kao što su direktni letovi. S druge strane, spremniji su da se odreknu iskustava kako bi uštedeli novac tokom putovanja, za razliku od pripadnika generacije Z koji će pre smanjiti sve druge kategorije troškova pre nego što smanje troškove za iskustva.
Putovanje je kolektivna priča, sa destinacijama u pozadini. Putnici žele da čuju priče drugih putnika i da podele svoje. Devedeset dva procenata mlađih putnika inspiraciju za svoje poslednje putovanje našlo je na društvenim mrežama.
Šta putnici žele zavisi odakle dolaze. Šezdeset devet procenata kineskih ispitanika je reklo da planiraju da posete neko poznato mesto na svom sledećem putovanju, u poređenju sa 20 procenata evropskih i severnoameričkih putnika koji su rekli isto. Ispitanici iz UAE takođe preferiraju poznate destinacije, kao i kupovinu i aktivnosti na otvorenom.
Koja su tri glavna trenda u turističkoj industriji danas?
Putovanja se vraćaju, ali tokovi putnika se menjaju. McKinsey je izdvojio tri glavne teme za sve koji su uključeni u industriju, kako bi ih uzeli u obzir za budućnost.
Većina potrošnje na putovanja je u blizini doma. Sedamdeset pet procenata ukupne potrošnje na putovanja je domaće. Sjedinjene Američke Države su trenutno najveće domaće tržište putovanja na svetu, ali Kina će ih prestići u narednim godinama. Svi učesnici u industriji bi trebalo da iskoriste puni potencijal domaćih putnika pre nego što usmere pažnju na inostranstvo.
Nova tržišta kao što su Indija, Jugoistočna Azija i Istočna Evropa postaju sve veći izvori odlaznog turizma. Očekuje se da će potrošnja Indijaca na putovanja rasti 9 procenata godišnje do 2030. godine, dok su godišnje projekcije rasta za Jugoistočne Azijce i Istočne Evropljane oko 7 procenata.
Neočekivane destinacije pronalaze nove načine da privuku putnike i pozicioniraju se pored dugogodišnjih favorita. Ruanda, na primer, je iskoristila održivi turizam ograničavanjem dozvola za planinarenje sa gorilama i usmeravanjem prihoda ka očuvanju prirode.
Kako će veštačka inteligencija promeniti način na koji ljudi putuju?
U pedesetim godinama prošlog veka, uvođenje mlaznog motora drastično je smanjilo vreme putovanja, zauvek menjajući način na koji ljudi putuju. Sada, veštačka inteligencija preokreće industriju na sličan, fundamentalni način. Akteri u industriji, kao i pojedinačni putnici, koriste napredak u generativnoj veštačkoj inteligenciji (gen AI), mašinskom učenju i dubokom učenju kako bi preoblikovali značenje planiranja, rezervisanja i doživljaja putovanja.
Na turističke kompanijama je sada zadatak da preispitaju kako komuniciraju sa kupcima, da razviju proizvode i usluge i upravljaju operacijama u eri veštačke inteligencije. Prema procenama McKinsey Digital-a, kompanije koje holistički pristupe digitalnim i analitičkim prilikama imaju potencijal da ostvare poboljšanje zarade do 25 procenata.
McKinsey i Skift Research su intervjuisali rukovodioce iz 17 kompanija u pet različitih tipova turističkih preduzeća. Evo tri ključna zaključka o tome kako turističke kompanije mogu koristiti nove tehnologije, prema izveštaju „Obećanje putovanja u eri veštačke inteligencije“:
- Segmentacija. Kompanije mogu koristiti veštačku inteligenciju za kreiranje hiper-specifičnih segmenata kupaca kako bi usmerili način na koji komuniciraju sa njima i pružaju usluge. Segmentacija može biti zasnovana na jednoj makro karakteristici (kao što su poslovna putovanja naspram slobodnog vremena), ili može biti toliko specifična da se odnosi na samo jednog kupca.
- Iznenađenje i zadovoljstvo. U kontekstu putovanja, gen AI može biti u formi digitalnih asistenata koji komuniciraju sa kupcima tokom njihovih putovanja, pružajući personalizovane itinerare i prilagođene preporuke, kao i pomoć u rešavanju neočekivanih poremećaja.
- Bolje opremanje radnika. Alati veštačke inteligencije mogu osloboditi vreme radnika na prvoj liniji, omogućavajući im da se više fokusiraju na lične interakcije sa kupcima. Ovi alati mogu takođe skratiti vreme obuke za nove zaposlene i brzo unaprediti postojeću radnu snagu.
Veštačka inteligencija je važna, da. Ali, prema rečima Elle Alkalay Schreiber, generalne direktorke (GM) fintech-a u Hopper-u: „Pravi izazov je razumeti podatke, postaviti prava pitanja, čitati predikcije naspram stvarnih podataka i to uraditi na vreme. Pravi izazov je, zapravo, ljudsko razmišljanje, zdrav razum“.
Izvor: McKinsey & Company
Foto: tekhnika, Pixabay