Iako je hotelskoj industriji bilo potrebno tri godine da se potpuno oporavi nakon pandemije COVID-19, čitavo tržište je ubrzalo tempo solidnog rasta i trebalo bi da dostigne novu prekretnicu u narednim godinama.
Prema podacima koje je predstavio Stocklitics.com, globalni prihod hotelske industrije će porasti za 9% i dostići 446,5 milijardi dolara u 2024. Očekuje se da će ova cifra porasti za 50 milijardi dolara u naredne četiri godine, dok će celokupno tržište dostići preko pola triliona vrednost.
Više od 130 miliona novih korisnika hotela u naredne četiri godine
Četiri godine nakon pandemije COVID-19, hotelska industrija ne samo da se potpuno oporavila već i napreduje, a ljudi širom sveta troše više novca nego ikada na hotelski smeštaj i usluge. Prema istraživanju Statista, samo prošle godine turisti, putnici i poslovni ljudi platili su 411 milijardi dolara za hotelski smeštaj ili 41 milijardu dolara više nego pre pandemije. Očekuje se da će ova cifra porasti za skoro 9% i dostići 446,5 milijardi dolara ove godine. Iako će se godišnja stopa rasta usporiti u narednim godinama, i dalje se očekuje da će prihodi hotelske industrije porasti u proseku za 15 milijardi dolara godišnje, što će rezultirati tržišnim obimom od 508,9 milijardi dolara do 2028.
U poređenju sa regionima, Azijati će ostati najveći potrošači u hotelskom sektoru, generišući 192 milijarde dolara ili 37% ukupnog tržišnog prihoda u 2028. Severnoamerikanci će činiti otprilike 30% ukupnog prihoda te godine, ili 147 milijardi dolara, a slede Evropljani sa 121,6 milijardi dolara u hotelskoj potrošnji.
Statista istraživanje je takođe pokazalo da će hotelski sektor imati značajan porast korisnika u narednim godinama. U 2024. godini, više od 1,26 milijardi ljudi koristiće hotelski smeštaj i usluge, što je najveći broj koji je ovo tržište ikada videlo. Međutim, Statista očekuje da će više od 130 miliona pohrliti na ovo tržište u naredne četiri godine, čime će ukupan broj korisnika biti skoro 1,4 milijarde.
Akcije hotela padaju uprkos pozitivnim tržišnim izgledima
Uprkos pozitivnim tržišnim izgledima i procenjenoj vrednosti od pola triliona dolara do 2028. godine, akcije najvećih hotelskih grupa su pale u vrednosti u poslednjih nekoliko meseci.
Kao najvećeg pojedinačnog igrača u hotelskoj industriji, cena akcija Marriott International-a je pala za 8 milijardi dolara u poslednja dva meseca. U martu, tržišna kapitalizacija najveće hotelske grupe na svetu bila je 73,8 milijardi dolara; sada je 65,8 dolara.
Statistike pokazuju da je cena akcija Hilton Worldwide-a, druge po veličini kompanije na tržištu, takođe opala, pala je sa 53,8 milijardi dolara na 50,1 milijardu dolara za dva meseca. Međutim, Oriental Land, treći po veličini igrač na tržištu, zabeležio je najveći pad vrednosti akcija u ovom periodu, za skoro 12 milijardi dolara na 46,7 milijardi dolara prošle nedelje.
Kompletnu priču i statistiku možete pronaći ovde.
Foto: hshotels, Pixabay