Personalizovane ture su prilagođena iskustva putovanja formirana na osnovu preferencija, interesovanja i budžeta pojedinca. Osmišljene su tako da kreiraju jedinstven itinerer za svakog putnika, nudeći intimnije i autentičnije iskustvo putovanja.
Prema podacima iz izveštaja Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC), pre pandemije koronavirusa, industrija putovanja i turizma (uključujući i direktne i indirektne uticaje) omogućavala je otvaranje jednog od četiri nova radna mesta širom sveta, odnosno 10,3% svih radnih mesta. Dakle, neosporno je: turizam je neophodan za svetsku ekonomiju.
Sada, sa povratkom putovanja, podstaknutim krajem perioda socijalne izolacije, pozitivan ekonomski scenario ponovo je na snazi.
Nedavni pokazatelji Globalne hotelske alijanse (GHA) potvrđuju da u 2023. godini postoji opšti osećaj vraćanja putovanjima, a to utiče i na neke vrste poslovanja za koja se ranije činilo da nije bilo toliko potražnje, kao što su personalizovane ture. Sada se one sve više javljuju kao zahtev nekih putnika.
U ovom članku ćete pronaći savete za prodaju personalizovanih turističkih iskustava.
Prednosti personalizovanih tura za turiste i operatore
Kada su u pitanju putnici, personalizovane ture, posebno sa turističkim vodičem, odličan su način za putovanje i smanjenje jezičkih barijera koje su uvek prisutne kada se putuje na destinacije gde službeni jezik nije maternji jezik turista. Pored toga, personalizovane ture na ekskluzivan način približavaju turistima kulturološke razlike destinacija koja posećuju, čineći iskustvo privlačnijim i nezaboravnim, što svaki putnik zapravo i želi kada putuje.
Iako putovanja često sa sobom nose i atmosferu avanture, neke destinacije zahtevaju predznanje turista o rutama, prevozu, smeštaju i mogućnostima za korišćenje slobodnog vremena. U suprotnom, putovanje iz snova može postati apsolutna noćna mora. Međutim, sa personalizovanim obilascima, ovo se može izbeći jer putnici dobijaju na vremenu uz prethodnu organizaciju koju predlažu turoperatori ili vodiči.
U slučaju turoperatora, ponuda personalizovanih tura, pored razlike u uslugama, svakako je i način da se poveća prihod, s obzirom na to da personalizovane ture imaju posebne zahteve za putovanje, smeštaj i slobodno vreme.
Još jedna prednost za operatore je lojalnost. Oni koji rade u prodaji znaju da je sticanje novog kupca mnogo skuplje od zadržavanja starog. Na ovaj način, kada personalizovane usluge koje se nude funkcionišu prema očekivanjima potrošača, šansa za ponovnu kupovinu je mnogo veća, što garantuje buduće prihode i uštede resursa za privlačenje novih kupaca.
Diversifikacija je takođe veoma pozitivna u konkurentskom scenariju jer kompanije ne mogu biti taoci samo jedne vrste usluga, s obzirom da pad prodaje može direktno uticati na prihod. Veoma je važno diversifikovati ponudu. Na ovaj način razmislite o ponudi alternativnih usluga sa većim rezultatom.
Kako reklamirati personalizovane ture
Danas, pre nego što prodaju proizvod ili uslugu, kompanije moraju da znaju: onlajn kupovina preko mobilnih uređaja je isplativa realnost. Turistima je prijatno da istražuju, rezervišu i planiraju čitavo putovanje do nove destinacije na mobilnom uređaju, što znači da je ulaganje u onlajn oglase namenjene klijentima koji vole personalizovane usluge nešto što može da garantuje veći uspeh kada je u pitanju marketing ove specifične usluge.
Međutim, nije dovoljno samo kreirati reklame ili sadržaj na društvenim mrežama, potrebno je strateški raditi na personalizaciji, zato treba dobro poznavati kupce (ili potencijalne kupce) i razumeti ko su oni, koje su im putne preferencije i, više od toga, kako kupuju.
Dodatni izveštaj iz 2020. godine pokazao je da, sa napretkom digitalnih procesa koji uključuju veb stranice i aplikacije, neki operatori već navode da 2 od 5 rezervacija napravljenih na mreži potiču sa mobilnog uređaja.
Pored toga, brojevi su takođe otkrili da kupci koji kupuju na mreži obično troše 50% više na obilaske i druge aktivnosti tokom svojih putovanja, što ih kategoriše kao tržište koje obećava.
Evo nekoliko primera nagrađivanih provajdera personalizovanih putovanja:
Context Travel – Context Travel nudi pešačke ture u više od 20 gradova širom sveta. Oni se fokusiraju na pružanje dubokog, insajderskog znanja o destinaciji i osvojili su više nagrada za svoj personalizovani pristup putovanju.
TCS World Travel – TCS World Travel pruža iskustva luksuznih putovanja sa fokusom na personalizovanu uslugu. Osvojili su brojne nagrade za svoje izuzetne rute i prilagođeni pristup putovanju.
Indagare – Indagare je luksuzna turistička kompanija koja pruža prilagođena putovanja do destinacija širom sveta. Osvojili su nagrade za svoja personalizovana iskustva putovanja, pažnju posvećenu detaljima i posvećenost održivosti.
MIR Corporation – MIR Corporation je specijalizovan za putovanja u bivši Sovjetski Savez i Istočnu Evropu, nudeći personalizovane ture i putovanja malih grupa do ovih jedinstvenih destinacija. Osvojili su nagrade za svoju stručnost i prilagođen pristup putovanju.
Ovo je samo nekoliko primera mnogih kompanija koje nude personalizovane obilaske, pogledajte šta oni rade i budite inspirisani njihovim primerima.
Ostali saveti za prodaju prilagođenih tura na mreži
Prvo, investirajte u vizuelne efekte. Društveni mediji su vizuelne platforme koje daju više prostora slikama nego dugačkim tekstovima, na primer. Stoga, ulažite u grafičke oglase, fotografije ili video zapise.
Međutim, kreiranje sadržaja na profilima društvenih mreža nije dovoljno, potrebno je da predstavite promocije, pošaljete mejlove sa biltenima i obezbedite tok informacija koji je vezan za svakog kupca.
Verovatno ste ulazili na društvene mreže i nailazili na reklame nečega što ste prethodno istraživali na internetu, zar ne? Ovo je sve češće i ima i svoj naziv: remarketing. Osnovna ideja ove strategije je da „prati“ korisnike koji pretražuju određeni termin ili koji su posetili određenu veb stranicu. Na primer: ako korisnik traži putovanje u Grčku i vaš operator ima personalizovanu turu tamo, vaš oglas se može pojaviti tom korisniku i to je, zaista, od velikog značaja!
Kada je neko već zainteresovan za ono što nudite i naiđe na vaš oglas, konverzija je mnogo bliža ostvarenju.
Druga stvar koju operatori moraju da urade je da traže sve više recenzija i komentara od svojih kupaca. Uopšteno govoreći, svedočenja stvaraju kredibilitet i potvrđuju kvalitet usluge, funkcionišući kao društveni dokaz i utiču (i dobro, ali i loše) na nameru kupovine potencijalnih kupaca. Stoga, istaknite pozitivne komentare, postavite ih na veb lokaciju, na društvene mreže i ohrabrite svoje klijente da ocenjuju kompaniju i personalizovane ture na sajtovima za putovanja, kao i na Googleu.
Neki operatori čak ulažu u ostvarivanje prednosti za putnike koji ostavljaju komentare i ocene na njihove usluge. Možete čak i da kreirate program pogodnosti da biste nagradili klijente koji redovno ocenjuju svoje ture i iskustva.
Za prilagođene ture, prilagođena rezervacija
Personalizacija iskustva je važan faktor, ne samo za samo putovanje, već i za kupovinu putovanja. Informacije kompanije Think With Google navode da 57% putnika veruje da kompanije treba da personalizuju iskustvo kupovine, kreirajući ponude u skladu sa ponašanjem putnika, preferencijama i prethodnim izborima. A sve je to vrlo moguće zahvaljujući alatima onlajn prodajnih platformi društvenih mreža, koje već imaju segmentacije i praćenje korisnih informacija koje mogu da sarađuju sa prodajom.
Konačno, zapamtite da treba da istražite i konkurenciju kako biste prepoznali različitost vaših usluga i da biste imali dobar parametar vrednosti koje se praktikuju na tržištu. To će vam omogućiti da svoje ponude ne pozicionirate previše iznad ili ispod onoga što konkurencija naplaćuje, garantovati konkurentne cene, ali istovremeno neće smanjiti vaš profit.
Gabriela Cofre Torres
Izvor: TrekkSoft
Naslovna fotografija: Noel Ross, Pexels