Novi podaci Svetske turističke organizacije (UNWTO) pokazuju da su međunarodni turistički dolasci porasli za 4% tokom prvih šest meseci godine
Uoči 23. zasedanja Generalne skupštine Svetske turističke organizacije, koje je održano od 9. do 13. septembra, zvanično je objavljen i novi UNWTO Svetski turistički barometar (World Tourism Barometar) koji je uokazao na porast tursitičkih dolazaka širom sveta. Prema najnovijem istraživanju, dolazak međunarodnih turista je porastao za 4% u periodu od januara do juna 2019. godine u odnosu na isti period prošle godine.
Destinacije širom sveta beleže 671 milion međunarodnih turističkih dolazaka tokom prvih šest meseci godine, što je oko 29 miliona više u odnosu na isti period 2018. godine. To je znak nastavka rasta u iznosu od 5% onog koji je ostvaren prošle godine. Novi barometar pokazuje da su najveći rast zabeležili Bliski istok (+8%) i Azija i Pacifik ( +6%). Međunarodni dolasci u Evropi su porasli za 4%, dok su Afrika (+3%) i Amerika (+2%) zabeležile umereniji rast.
Evropa pokazuje rast od 4% u prvih šest meseci 2019. godine nakon zaista neverovatnog povećanja dolazaka od 6% 2018. godine i 9% 2017. godine. Pozitivan prvi kvartal je praćen natprosečnim drugim kvartalom sa jakim mesecima kao što su april (+8%) i jun (+6%), što predstavlja odraz praznika kao što je Uskrs i početka letnje sezone u najposećenijem regionu na svetu.
Potražnja unutar regiona je podstakla veći deo ovog rasta iako su performanse glavnih evropskih tržišta bile neujednačene i to najviše usled slabljenja privrede. Potražnja prekookeanskih tržišta kao što su SAD, Kina, Japan i zemlje Saveta za zalivsku saradnju (Gulf Cooperation Council) je takođe doprinela ovim pozitivnim rezultatima.
Barometar takođe pokazuje da snažnija privreda, povoljniji avionski prevoz i povezanost destinacija, kao i olakšice za izdavanje viza, i dalje predstavljaju pokretače potražnje za putovanjima u inostranstvo. Isto tako, slabiji ekonomski pokazatelji, dugotrajna neizvesnost po pitanju Bregzita, trgovinske i tehnološke tenzije, te rastuće geopolitičke tenzije mogu itekako imati uticaja na poslovno i potrošačko poverenje.
Najnoviji svetski turistički barometar možete u potpunosti pročitati na sledećem linku – https://www.e-unwto.org/toc/wtobarometereng/17/3
Izvor: UNWTO