• O Turizmariumu
  • Uslovi korišćenja
  • Kontakt
info@turizmarium.ogledalo.rs
Turizmarium
Advertisement
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
No Result
View All Result
  • EnglishEnglish
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech
No Result
View All Result
Turizmarium
No Result
View All Result

Tehnologija je ključna za održivost ski industrije

Nina Kovačević by Nina Kovačević
28 јануара, 2020
in Tech
0
Share on FacebookShare on Twitter

Kao tradicionalni partner Hanenkam ski trke, kompanija Mastercard nastavlja svoja ulaganja u Kicbil, uvodeći nove tehnologije plaćanja. Ove godine, napredak je vidljiv kroz prvu hibridnu karticu (proizvođač kompanija LAKS Pay), koja na jednoj beskontaktnoj kartici kombinuje mogućnost plaćanja ski-karte, pristup hotelu i javnom prevozu.

Nova pripejd kartica omogućava besprekorno iskustvo na planini – potrošači sada mogu da plaćaju, voze se žičarom i uđu u svoje hotelske sobe. Prenosiva Ski2Pay kartica moći će da se koristi u preko 100 skijališta i hotela širom sveta.

Tehnološki razvoj kompanije Mastercard transformisao je Hanenkam trke iz događaja u kojem je bila u upotrebi samo gotovina, u događaj koji rado prihvata inovativne načine plaćanja. Stručnjaci se slažu da će do 2025. godine većina skijališta slediti ovaj primer i uvesti bezgotovinska plaćanja koja pružaju sigurnost, praktičnost i pristupačnost kako turistima tako i stanovnicima. Povezane aplikacije i jednostavne beskontaktne transakcije koje se koriste za iznajmljivanje ski opreme, rezervaciju hotela i vožnju žičarom, stavke su oko kojih se stručnjaci slažu da će unaprediti iskustvo skijanja i uvesti brojne druge mogućnosti za ovaj zimski sport.


(Izvor: twitter.com/mastercardaut)

#RaceToTheFuture Sportski razgovori uoči Hanenkam 2020 trka

Nova nezavisna Delfi studija kompanije Mastercard, čiji je autor prof. dr. Saša L. Šmit, direktor WHU Centra za sport i menadžment u Diseldorfu i 46 međunarodnih stručnjaka za alpsku industriju, slažu se da je tehnologija od vitalnog značaja za jedinstveno iskustvo zimskih sportova u budućnosti.

Mastercard je bio domaćin #RaceToTheFuture sportskog razgovora uoči Hanenkam trka, prilikom kog je prof. dr Saša L. Šmit, predstavio rezultate studije, nakon čega je usledila i panel diskusija na ovu temu. Panel je moderirala Dženet Liendo, starija potpredsednica odeljenja za poslovanje i komunikacije u Evropi u kompaniji Mastercard, koja je o održivosti ski sporta razgovarala sa bivšim šampionima alpskog skijanja Akselom Lundom Svindalom i Daronom Ralfsom, paraolimpijskom biatlonkom Verenaom Bentele i dizajnerkom igre i simulacije prof. dr Johanaom Pirker.

Održivost ski sporta jedino uz smanjenje uticaja na sredinu

Uporedo sa jedinstvenim iskustvom plaćanja, očuvanje skijaškog okruženja je najvažniji prioritet u okviru industrije, s obzirom na porast temperature usled klimatskih promena. Stručnjaci podržavaju stvaranje i upotrebu veštačkog snega u cilju poboljšanja prirodnih snežnih padavina i kako ne bi došlo do skraćenja sezone. Međutim, stručnjaci se slažu da su inovacije od vitalnog značaja kako bi se smanjili uticaji na životnu sredinu i dugoročno poboljšali uslovi za održivost sporta, npr. upotrebom obnovljivih izvora energije i iskorišćavanjem otopljene vode sa padina.

Tehnologija za prevenciju povreda na padinama

Još jedna oblast koja zahteva kontinuitet u inovacijama jeste prevencija povreda na padinama, a stručnjaci pozivaju na dalja tehnološka unapređenja kako bi se rizici dodatno smanjili. Na primer, inovativna zaštitna oprema koja smanjuje rizik od rotacije kičme pri padu, može pomoći u sprečavanju povreda zbog kojih mnogi sportisti često moraju da završe svoju karijeru. Takođe, trenutno se razvijaju vazdušni jastučići namenjeni kako profesionalnim sportistima tako i turistima za zaštitu od povreda kostiju prilikom skijanja.

e-skijanje za poboljšanje performansi sportista

Istraživanje ističe tehnologiju kao ključnu za poboljšanje performansi sportista. Veštačka inteligencija i sistemi za praćenje performansi uvode se kao način za poboljšanje forme vrhunskih sportista. Dodatno, proširena stvarnost (AR) se uvodi u skijaške sportove na nižim nivoima i ugrađuje se u kacige, prikazujući realne podatke na LCD ekranu kako bi korisnici mogli da vide statistiku i povezuju se sa instruktorima i prijateljima dok se nalaze na padini.

Sara Levis, generalna sekretarka Međunarodne skijaške federacije, izjavila je: „U okviru industrije, zimski sportovi su uvek težili da budu u skladu sa tehnološkim inovacijama, obezbeđujući prikladno i jedinstveno iskustvo za korisnike, čineći da to uživanje bude prioritet. Postignut napredak kao što je kupovina svega što vam je neophodno na jednom mestu, pomaže ubrzavanju procesa i omogućava ljudima da brže dođu do ski staza. Međutim, pažnja federacije je usmerena i na održivost, kao i na koji način možemo doprineti u zaštiti planina u budućnosti. Tehnologija je ključni deo ove aktivnosti i zato podržavamo i tražimo nova rešenja, kao što je  unapređenje u proizvodnji veštačkog snega, električnih planinskih vozila ili skijališta bez emisjia ugljenika. Radujemo se što će u godinama koje dolaze, u skladu sa svojim razvojem i napretkom, tehnologija raditi i u korist očuvanja životne sredine i samkm tim i uslovima na planinama. “

Stručnjaci za zimske sportove vide potencijal u računarskim treninzima u cilju poboljšanja performansi profesionalnih sportista i smanjenju rizika od povreda putem simulacija. Međutim, e-skijanje za mlađe generacije ne predstavlja ulaznicu u ovaj sport, jer najznačajniji pokretači mladih koji žele da skijaju jesu njihovi roditelji. Nasuprot tome, stručnjaci predviđaju će se e-skijanje dobro pokazati na kineskom tržištu koje ima ograničen pristup ovom sportu.

Rodna jednakost kao budućnost skijaške industrije

Uporedo sa tehnologijom, rodna jednakost je ključna tema razgovora kada je u pitanju budućnost skijaške industrije, a eksperti su usredsređeni na takmičarske trke za sportistkinje, kao i na jednakost u odborima. Međutim, stručnjaci veruju da postoji samo 50%  šansi da rodna jednakost postane realnost u roku od pet godina.

Dženet Liendo starija potpredsednica odeljenja za poslovanje i komunikacije u Evropi u kompaniji Mastercard, rekla je: „Hanenkam trke nalaze se na čelu tehnološkog razvoja od njihovog samog početka. Otkad je počelo naše partnerstvo ulagali smo u ovaj događaj i transformisali ga u  događaj na kome je moguća primena inovativnih rešenja bezgotovinskog plaćanja. Međutim, iako su tehnologija i održivost na vrhu prioriteta, napredak  u pogledu jednakosti polova unutar sporta i dalje je ključni prioritet za Mastercard i zato želimo da ljubiteljima iz svih slojeva društva i bez obzira na pol, omogućimo da se povežu sa svojom strašću i gledaju svoje heroje. „

Tags: Hanenkam trkeMastercardodrživostski industrijaSki2Paytehnologija
Previous Post

"Put pod noge", pa uskoro na 42. Međunarodni beogradski sajam turizma

Next Post

CULTURWB - projekat koji želi da ujedini Zapadni Balkan

Nina Kovačević

Nina Kovačević

Related Posts

Zašto nam je potreban Turizam 4.0 u Srbiji?
Analize

Zašto nam je potreban Turizam 4.0 u Srbiji?

16 децембра, 2020
Digitalni, analogni, pametni sat – razlike i prednosti
Tech

Digitalni, analogni, pametni sat – razlike i prednosti

1 децембра, 2020
Kompanija Kaspersky podržava čišćenje svemirskog otpada za budućnost generacija koje dolaze
Tech

Kompanija Kaspersky podržava čišćenje svemirskog otpada za budućnost generacija koje dolaze

7 јула, 2020
Iz pandemije u alergije – kako vas mobilni telefon može zaštititi u sezoni alergija na polen?
Održivi razvoj

Iz pandemije u alergije – kako vas mobilni telefon može zaštititi u sezoni alergija na polen?

24 маја, 2020
Kako analitika može sprečiti opadanje populacije pčela
Održivi razvoj

Kako analitika može sprečiti opadanje populacije pčela

20 маја, 2020
Zahvaljujući Školi za planetu Zemlju, učenici u avanturi kroz svet prirode u vreme COVID-19 pandemije
Održivi razvoj

Zahvaljujući Školi za planetu Zemlju, učenici u avanturi kroz svet prirode u vreme COVID-19 pandemije

26 априла, 2020
Next Post
CULTURWB – projekat koji želi da ujedini Zapadni Balkan

CULTURWB - projekat koji želi da ujedini Zapadni Balkan

Оставите одговор Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pandemija i buđenje svesnosti u turizmu

Pandemija i buđenje svesnosti u turizmu

13 јануара, 2021
Zašto nam je potreban Turizam 4.0 u Srbiji?

Zašto nam je potreban Turizam 4.0 u Srbiji?

16 децембра, 2020
Međunarodni dan planina

Međunarodni dan planina

11 децембра, 2020

Kalendar događaja

<< јан 2021 >>
пусчпсн
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Turizmarium

© 2020

Navigate Site

  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech

Follow Us

No Result
View All Result
  • Razgovori o turizmu
  • Komentari i mišljenja
  • Analize
  • Održivi razvoj
  • Reportaže
  • Vesti
  • Tech

© 2020

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In